27 feb. 2011

Rekord!


Testade äntligen att baka Leilas "Äppel- och kanelmuffins med crumble" idag, mycket gott! Till er som vill testa receptet kan jag tipsa om att skala äpplena, dela dem i halva klyftor och att verkligen använda muffinsplåt... Och kanske att skippa citronskalet? Tyckte det krockade lite. Kan också tipsa om att jag brukar stänka med lite torkad ingefära tillsammans med kanelen när jag gör äppelpaj i vanliga fall, det tycker jag blir gott!

Har haft besöksrekord här idag, kul att ni tittar in! Känner mig så sprallig över att få dra igång, på tisdag den 1:a mars är första dagen då jag jobbar på riktigt i mitt alldeles egna företag. Morgondagen ägnar jag åt att försöka lösa en del frågetecken med skatteverket och till att avsluta mitt förhållande med min a-kassa... Tror att jag har ganska bra koll på ganska mycket genom tidigare anställningar, men det blir en annan sak när man själv är ansvarig för allt. Vill ju att allt praktiskt ska flyta på så smidigt som möjligt för att kunna lägga så mycket tid som möjligt på de roliga sakerna. Taggad till tänderna!

En lugn och fin helg är snart till ända. Kanske trotsar jag tyngdlagen och tvingar ögonen att hålla sig uppe under första timmen av Oscars... Någon som håller mig sällskap?

Inga kommentarer: